Algemene doelstellingen binnen dit programma zijn:
Toekomstige ontwikkelingen:
|
---|
VOORTGANG SPEERPUNTEN | |||
Openbaar groen voldoet aan norm. | Status | Toelichting | |
Wat gaan we ervoor doen: | Het structureel onderhoud van het openbare groen door de wijkteams, met de ondersteuning van Dethon en extra ingehuurde specialisten. We gaan elk kwartaal een controle laten uitvoeren door een (onafhankelijk) bureau volgens de CROW systematiek. | De controle op de kwaliteit is uitbesteed aan Eco consult. Gedurende het jaar vinden er 3 controle ronden plaats. | |
---|---|---|---|
Planning: | Doorlopend. | Verloopt volgens planning | |
Indicator: | Beeldkwaliteit B in de kernen (binnenstad = A, overig gebied binnen bebouwde kom = B en bedrijventerrein = C). Rapportage onafhankelijk bedrijf die de controles uitvoert. | Het streven is om overal de vastgesteld beeldkwaliteit te behalen | |
Financiële middelen: | Zijn opgenomen in de begroting. | Budgetten opgenomen in de begroting | |
Risico's: | In principe geen risico’s. | Door openstaande vacatures in te vullen zullen wij met een volledig team in staat zijn om overal de vastgestelde beeldkwaliteit te behalen | |
Onkruidbestrijding op verhardingen voldoet aan norm. | Status | Toelichting | |
Wat gaan we ervoor doen: |
| Dethon doet onderhoud met de ambitie om CROW niveau B te behalen. Eco consult voert gedurende het jaar 3 maal een controle uit. | |
Planning: | Doorlopend. | DVO tussen Dethon en de Zeeuws-Vlaamse gemeenten | |
Indicator: | CROW norm beeldkwaliteit B. Rapportage onafhankelijk bedrijf die de controles uitvoert. | Controle op de beeldkwaliteit uitgevoerd door Eco consult | |
Financiële middelen: | Zijn opgenomen in de begroting. | Budget in de begroting is afgestemd op een prijs per m2. Dethon gaat hierbij uit van instroom personeel vanuit de doelgroep uit de gemeente Hulst. Die instroom bis er niet voldoende waardoor reguliere krachten | |
Risico's: | In principe geen risico’s. | Op basis van nacalculatie van de afgelopen jaren wordt wel een prijsstijging verwacht. | |
Het energieverbruik van de openbare verlichting verminderen (ultieme doelstelling is in 2030 50% minder verbruik dan in 2013). | Status | Toelichting | |
Wat gaan we ervoor doen: | Structureel en projectmatig vervangen van de bestaande installatie door duurzamere ledverlichting. | ||
Planning: |
| Opstellen uitvoeringsplanning KW4 2022 voor uitvoering 2023. | |
Indicator: | Energiegebruik in kilo Watt uur. Het Bureau openbare verlichting Zeeland (BOVZ) is momenteel aan het onderzoeken wat de doelstelling (daling ten opzichte van realisatie 2019) zou moeten zijn. Momenteel zijn deze gegevens nog niet beschikbaar. | Indicator dient aangepast te worden. Energieverbruik is alleen te bepalen aan de hand van de jaarrekening van onze energieleverancier. | |
Financiële middelen: | Zijn opgenomen in de begroting. | Prijsstijgingen aannemer 2023; kunnen voor hetzelfde geld minder vervangen | |
Risico's: | In principe geen risico’s. | De prijsstijgingen hebben invloed op de snelheid van het duurzaam vervangen van de installatie. |